Rabu, 9 November 2016

Search - Gema Di Timur Jauh ( 1995 )

                               

Oklah Uolls , Kalini Kita Beralih Pula Kepada Album Search Yang Ketiga Di Tahun 90'an Iaitu Gema Di Timur Jauh . Ini Senarai Runutnya :

- Laila Namamu Teratas ( 4:55 )
- Cintaku Hilang Bisanya ( 5:55 )
- Menuju Puncak ( 5:13 )
- Hello Kawan ( 5:18 )
- Pinball Superhero ( 4:55 )
- Honky Tong Kosong ( 3: 57 )
- Jeritan Rindu ( 5:41 )
- Roket ( 5:17 )
- Bersalah Atau Tidak ( 5:17 )
- No Way !!! ( 5:10 ) 
- Andai Ku Miliki Semalam ( 5:54 )

Album Ini Telah menyaksikan Kembalinya Semula Nasir Daud Yang Merangkap Pemain Bass Ke Dalam Kumpulan Ini Setelah Beliau Meninggalkan Kumpulan Ini Untuk Menubuhkan Syarikat Rakamannya Sendiri Pada 1990 . 2 Buah Lagu Dari Album Ini Laila Namamu Teratas & Andai Ku Miliki Semalam Telah Berjaya Menambat Hati Peminat Setia Kumpulan Ini Sekaligus Memperkukuhkan Lagi Kedudukan Search Sebagai Kumpulan Rock No.1 Malaysia . Lagu Ini Mempertaruhkan 5 Lagu Sentimental Rock & Selebihnya Adalah Lagu Alternative Rock . Hasil Dari Kejayaan Album Ini , Mereka Telah Mengadakan Konsert Live ' Gema Di Timur Jauh Unpugged ' Pada November 1995 Dan Dari Hasil Rakaman Live Itu , Mereka Telah Menerbitkan Album Live ' Gema Di Timur Jauh Unplugged ' Sekaligus Itu Merupakan Album Live Mereka Yang Pertama . 

Nasir Daud Masih Mengekalkan Kedudukan Sebagai Pemain Bass Kumpulan Search Sehingga Album Seterusnya Rock N Roll Pie Pada 1996 Sebelum Sekali Lagi Mengundurkan Diri Pada 1997 , Dan Selepas Itu Bermula Lah Zaman Kejatuhan Kumpulan Ini .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan